header

Nieuwe actie voor meer basisscholieren bij Kerstloop

minikerstloop2015Aan de Leisure World Kerstloop Dronten op zaterdag 19 december zullen niet alleen volwassenen deelnemen maar ook honderden kinderen. Zij zullen vooral hun opwachting maken op de 1 en de 5 km. Speciaal voor de basisscholieren heeft het bestuur van de Kerstloop nu een nieuwe actie bedacht.

De VSO Mini Kerstloop van 1 km is het domein van de kleinsten tot en met 12 jaar. Zij starten, net als ieder jaar, in 4 rondes om valpartijen zoveel mogelijk te voorkomen. De eerste start is exact om 12.15, dus ruim voor alle volwassenen. Zo kunnen zij in alle rust hun eigen race lopen en een voor zichzelf leuke tijd neerzetten. Voor de snelsten zijn er in 4 leeftijdscategorieën steeds 3 prijzen, voor jongens en meisjes apart. In totaal zijn er dus maar liefst 24 bekers te verdelen! Voor alle kinderen is er een mooie extra grote medaille.

Om nu nog meer kinderen van de lagere scholen uit Dronten kennis te laten maken met het hardlopen is er samenwerking gezocht met de plaatselijke middenstand. Het bestuur is blij met de medewerking van boekhandel Voster, KantoorArtikelenDronten.nl en bouwmarkt Formido die waardebonnen beschikbaar hebben gesteld. Zo is er dit jaar een prijs beschikbaar voor de 3 scholen met het hoogste percentage deelnemers. Op deze manier maken grote en kleinere scholen eenzelfde kans. De ouderraad is benaderd om zich hiervoor in te zetten en om het totaal aantal leerlingen aan de kerstloop door te geven. De organisatie kan straks uit de voorinschrijvingen halen hoeveel kinderen per school mee gaan doen. Voor de kinderen en hun ouders is het dus van groot belang de naam van de school te vermelden bij het inschrijven.

Op de JoNa 5 km maakt vooral de wat oudere jeugd straks zijn opwachting. Wederom wordt hierin nauw samengewerkt met het Almere College. Onder leiding van LO-docent Dhr. Bremer wordt een heel team van leerlingen en enkele docenten op de been gebracht. Zij zullen daarnaast lopen voor een goed doel dat het Almere College jaarlijks in december kiest. De Kerstloop zelf heeft dit jaar geen goed doel, maar het evenement leent zich prima voor eigen acties, die er dan ook jaarlijks te vinden zijn.

seo
своими руками